Toyota opublikowała oficjalny przedsprzedażowy cennik RAV4 piątej generacji. Premierowo auto oferowane będzie tylko z układem hybrydowym i napędem na przednią oś w dwóch wariantach wyposażenia.

Nowa Toyota RAV4 zadebiutowała podczas tegorocznych targów motoryzacyjnych w Paryżu. Auto zostało zbudowane na architekturze TNGA. Nowa platforma pozwoliła uzyskać o 60% wyższą sztywność nadwozia i niżej położony środek ciężkości. Samochód jest krótszy od poprzednika, a rozstaw osi zwiększono o 3 cm. Z funkcji praktycznych, pojemność bagażnika wzrosła do 580 l.

Pod maską nowej Toyoty RAV4 znalazł się nowy układ hybrydowy wprowadzony na rynek wraz z limuzyną Camry. Tworzą go 2.5-litrowy silnik benzynowy o mocy 178 KM połączony z silnikiem elektrycznym o mocy 120 KM. Łączna moc układu to 218 KM.

Za przeniesienie napędu odpowiada dobrze znana już bezstopniowa skrzynia e-CVT. Auta z napędem na przednie koła katalogowo przyspieszają od 0 do 100 km/h w 8,4 sekundy. Prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 180 km/h. Średnie spalanie deklarowane przez japońskiego producenta do 4,6 l/100 km.

Wszystkie wersje nowej RAV4 posiadają w standardzie najnowszą, drugą generację systemu Toyota Safety Sensez funkcją połączenia alarmowego eCall. W przedsprzedaży model dostępny jest w dwóch topowych wersjach wyposażenia: SelexionExecutive.

Selection z napędem hybrydowym na przednią oś od 159 900 zł standardowo obejmuje:

dwukolorowym nadwozie z czarnym dachem, czarne 18-calowe aluminiowe obręcze, czarne nadkola oraz osłony przedniego i tylnego zderzaka, projektorowe światła główne LED oraz przednie i tylne czujniki parkowania, system multimedialny Toyota Touch 2 z 8-calowym ekranem dotykowym, sportowe fotele, ładowarkę indukcyjną, podgrzewaną: kierownicę, przednią szybę i przednie siedzenia.

Executive z napędem hybrydowym na przednią oś od 169 900 zł standardowo obejmuje:

Wyposażenie odmiany Selection oraz: monitor panoramiczny z systemem kamer 360 stopni, system monitorowania martwego pola w lusterkach, system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu z funkcją hamowania, układ wykrywania przeszkód ICS, wentylowane i podgrzewane fotele z elektryczną regulacją, podgrzewaną tylną kanapę, perforowaną skórzaną tapicerkę w 3 kolorach do wyboru (czarnym, beżowym lub jasnoszarym).

Przewidywana wartość rezydualna po trzech latach użytkowania i pokonanym dystansie 90 000 km to ponad 59% wartości początkowej. Ten model od lat plasuje się w ścisłej czołówce segmentu w tej kategorii. Cennik obecnej, czwartej generacji modelu RAV4 rozpoczyna się od 114 900 zł (po rabacie 99 900 zł). Otrzymujemy wtedy auto z 2- litrowym silnikiem wysokoprężnym z manualną 6-stopniową skrzynią biegów. Za  2.5-litrową jednostkę hybrydową o łącznej mocy 197 KM przekazywaną na przednią oś oraz skrzynią e-CVT zapłacić trzeba 143 900 zł (po rabacie 130 900 zł).

Komentarze