Segment B staje się coraz bardziej ciekawy, a to za sprawą nowego Peugeota 208. Francuski producent stawia na przyjemność z jazdy w niezwykle atrakcyjnej formie.

Premiera nowego modelu Peugeot 208 miała miejsce podczas Salonu Samochodowego w Genewie w marcu bieżącego roku. Pierwsze auta już za chwilę trafią do salonów, ale już dzisiaj prezentujemy polską gamę i cenniki. Konfigurator na stronie internetowej producenta zostanie uruchomiony w najbliższym czasie.

Nowy PEUGEOT 208 w pigułce

Kolejna generacja modelu to zupełnie nowa konstrukcja, zbudowana od podstaw na modułowej platformie CMP. Platforma CMP, dopełnia gamę platform Grupy PSA i jest przeznaczona do samochodów segmentów B i B+. Globalna, modułowa, lekka, a przede wszystkim przystosowana do elektryfikacji i najnowszych technologii. Na jej podstawie zmienione zostały wymiary zewnętrzne auta: długość +8 cm, wysokość -3 cm, rozstaw osi zwiększony o prawie 2 cm. Z zewnątrz auto otrzymało charakterystyczne światła przednie z LED-owymi kłami po bokach oraz tylne w kształcie trzech pazurów lwa. Główne oświetlenie będą stanowić reflektory ECO Led oraz Full LED. W nawiązaniu do historii oraz innych nowych modeli Peugeot, logo lwa znajduje się pośrodku grilla, a emblemat „208” na masce. Wnętrze okraszone jest najnowszą generacją PEUGEOT i-Cockpit® 3D: kompaktowa kierownica, multimedialny ekran dotykowy (5”, 7” lub 10”), zestaw cyfrowych zegarów 3D.

Do napędu auta użyto trzech silników benzynowych, diesla oraz układ elektryczny. Silniki benzynowe stanowi jednostka PureTech z filtrem cząstek stałych (GPF) o pojemności 1,2 l w trzech wariantach mocy 75, 100 oraz 130 KM. Silnik diesla BlueHDi nowej generacji spełniający wymagania normy Euro 6 o mocy 100 KM. Silnik elektryczny o mocy 100 kW (136 KM). W tym układzie auto otrzymało akumulator trakcyjny o mocy 50 kWh pozwalający pokonać do 340 km (WLTP). Nowością jest również automatyczna skrzynia biegów EAT8, zbudowana we współpracy z japońską firmą Aisin AW. Auto uzbrojono w szereg asystentów wsparcia kierowcy: Pakiet Drive Assist – asystent utrzymania pasa ruchu + adaptacyjny tempomat ACC Stop&Go oraz System Full Park Assist – automatyczne parkowanie prostopadłe i równoległe.

Gama i cennik

Nowy PEUGEOT 208 jest już dostępny w Polsce w pełnej gamie. Składa się ona z 5 wersji wyposażenia – Like/Active/Allure/GT Line/GT – zarezerwowanej dla wersji elektrycznej oraz pięciu układów napędowych.

Podstawowa wersja otwierająca cennik to jednostka benzynowa PureTech o mocy 75 KM połączona z manualną 5-stopniową skrzynią biegów w wersji Like, która zawiera już podstawowe wyposażenie aut segmentu B – klimatyzację manualną oraz ekran monochromatyczny 5” z radiem i Bluetooth. Tak skonfigurowane auto kupimy już od 53 900 PLN. Odmiana Active, to wersja popularna, w której klient ma większą możliwość personalizacji auta. Wersja Allure, to wersja o charakterze „upper mainstream”, która pozwala na specyfikację samochodu na poziomie wyższych segmentów. Wieńczącą gamę jest wersja GT Line. GT nawiązuje do samochodów typu gran turismo i zawiera w wyposażeniu standardowym m.in. reflektory Full LED, 17” felgi aluminiowe, kamerę cofania, wyższy pakiet systemów wspomagania prowadzenia, sportowe fotele oraz bardziej agresywną stylistykę nadwozia. Dzięki tym elementom samochód nie odbiega wyposażeniem od segmentu premium.

Gama nowego PEUGEOT 208 z klasycznym napędem dostępna jest do zamówienia od dziś. W salonach samochody pojawią się pod koniec roku. Aby zamówić wersję elektryczną musimy poczekać jeszcze kilka tygodni. W pełni elektryczne samochody w sieci dealerskiej będą do dyspozycji klientów w marcu 2020 roku.


 

O nowym Peugeocie 208 przeczytasz również tutaj

Źródło: materiały prasowe PSA

 

 

Komentarze