W Polsce, firma BYD (Build Your Dreams) może być rozpoznawalna po elektrycznym modelu e6, który chciała oferować jakieś 5 lat temu. Model nie zachwycił swoim wyglądem i wykonaniem, ale zasięg wynoszący 300 km do dziś jeszcze robi wrażenie. Jednak w Chinach BYD aktywnie rozwija się polegając na modelach hybrydowych i elektrycznych. Trzy lata temu, na lokalnym rynku, zaprezentowali ich flagowego Crossovera, BYD Tang o blisko 500 konnym zestawie silników. Klientów jednak nie zauroczył wygląd przypominający Lexusa RX 3 generacji i pomimo imponujących danych technicznych model nie okazał się sukcesem. Jednak tym razem marka BYD postanowiła naprawić swoje błędy nową generacją TANG.

Od 2017 roku dyrektorem designu w BYD Auto jest Niemiec

Nad nowa generacja BYD Tang pracował Wolfgang Egger, człowiek, który zaprojektował między innymi Alfę Romeo 8C Competizione oraz wiele modeli Audi. Co ciekawe, projektanci BYD’a nadal inspirowali się modelem RX, tym razem 4 generacji. Samochód nie jest już łudząco podobny do modelu Japońskiej marki, moim zdaniem nawet jest ładniejszy. Ale ocenę zostawiam Wam.

BYD TANG , CarNewsChina.com
Lexus RX 450h
BYD TANG
LEXUS RX 450h
BYD TANG
Lexus RX 450h

Wnętrze inspirowane Teslą

Projektanci ewidentnie zainspirowali się nowymi modelami Tesli jeśli chodzi o główny ekran. Ale mieli jeden stanowczy problem, czy ustawić go pionowo, jak w Modelu S i Modelu X czy jak w Modelu 3 – poziomo. Z tego niezdecydowania zrobili coś genialnego, obracany o 90 stopni ekran. Jestem ciekawy, jak trwałe będzie to rozwiązanie oraz jak zaawansowany będzie sam system, ale raczej możemy spodziewać się funkcji, jak w Volvo czy Tesli.

BYD TANG , CarNewsChina.com
BYD TANG , CarNewsChina.com
BYD TANG , CarNewsChina.com
BYD TANG , CarNewsChina.com

Całkowita moc samochodu ma wynosić 505 KM

Jednostki napędowe to sprawdzony zestaw silnika spalinowego i dwóch silników elektrycznych z poprzedniej generacji. Silnik spalinowy o pojemności 2 litrów ma 205 KM i 320 Nm. Dwa silniki elektryczne o mocy 150 KM i 250 Nm – każdy, zostały umieszczone na przedniej i tylnej osi. Nad wszystkim czuwa automatyczna 6 biegowa skrzynia biegów, nie żadne CVT, jak w Toyocie ?. Łączna sumaryczna moc przedstawiana przez Chińczyków ma wynosić 505 KM i 820 Nm. Dzięki tym parametrom TANG przyśpiesza do 100 km/h w zaledwie 4,5 s, a w porównaniu do poprzednika, czas stał się lepszy o 0,4 s. Aż mnie ciekawi, jak taki klocek prowadziłby się na Europejskich drogach. Oczywiście, topowy model BYD Auto jest hybrydą PHEV, którą można naładować i pokonać nawet 80 km na samych bateriach. A średnie spalanie według producenta ma wynosić 2l/100 km.

Moda na chowanie silników doszła już do Chin

Nie znamy jeszcze cen, jednak należy się spodziewać, że będzie droższy niż poprzednik. Ceny starej generacji zaczynały się od 42 000 USD. Warto zauważyć, że model, na którym Chińczycy się inspirowali, na tamtym rynku kosztuje 67 000 USD. Auto oficjalnie zostanie zaprezentowane na Targach 2018 Beijing Auto Show. A produkcja zacznie się w czerwcu.

BYD TANG , CarNewsChina.com
BYD TANG , CarNewsChina.com
BYD TANG , CarNewsChina.com
BYD TANG , CarNewsChina.com
BYD TANG , CarNewsChina.com
BYD TANG , CarNewsChina.com
BYD TANG , CarNewsChina.com
BYD TANG , CarNewsChina.com
BYD TANG , CarNewsChina.com
BYD TANG , CarNewsChina.com
BYD TANG , CarNewsChina.com
BYD TANG , CarNewsChina.com
BYD TANG , CarNewsChina.com
BYD TANG , CarNewsChina.com
BYD TANG , CarNewsChina.com
BYD TANG , CarNewsChina.com
BYD TANG , CarNewsChina.com
BYD TANG , CarNewsChina.com
BYD TANG , CarNewsChina.com
BYD TANG , CarNewsChina.com
BYD TANG , CarNewsChina.com
BYD TANG , CarNewsChina.com
BYD TANG , CarNewsChina.com
BYD TANG , CarNewsChina.com

Źródła: carnewschina , autoreview.ru

Komentarze