Continental, firma znana nam głównie z branży oponiarskiej, planuje wkroczenie na nową ścieżkę działalności. Zamierza ona produkować silniki i stworzyć jednostkę organizacyjną, która będzie wytwarzać i sprzedawać do nich części zamienne.

Niemiecka firma pracuje nad gamą jednostek napędowych nie wyłączając z kręgu zainteresowania silników spalania wewnętrznego. Taką informację podali przedstawiciele firmy w swoim oświadczeniu. Czy to oznacza, że Continental przestanie produkować opony i stanie się firmą na kształt ATE, Bosch i Febi? Odpowiedź na to pytanie brzmi: nie. Firma po rozpoczęciu tej nowej działalności planuje zbycie części udziałów w jednostce potencjalnym nabywcom. Działanie to skierowane jest na zysk i ma stanowić źródło zasilania finansowego dla rozwoju innych gałęzi działalności firmy np. produkcji pojazdów elektrycznych lub autonomicznych. Jest to nowa strategia firmy rozłożona w czasie na okres kilku lat.

Sprzedaż bez pakietu większościowego

Choć Continental planuje zbycie komórki, to nie pozbędzie się on całości udziałów. Zachowa on bowiem pakiet większościowy, aby móc kontrolować swoją komórkę. Jest to celowe działanie, bowiem marka planuje, aby owa jednostka w przyszłości zajęła się produkcją baterii do aut elektrycznych. Przedstawiciele koncernu w następujący sposób traktują o planach dotyczących nowej komórki: „Oddział produkujący silniki musi być niezwykle elastyczny, a struktura produkcji musi być zróżnicowana. Wysoce pożądane jest, aby jednostka ta produkowała równocześnie jednostki konwencjonalne oraz elektryczne”. Analiza tych słów wykazuje bardzo racjonalne podejście marki. Bowiem niezwykle trudno jest tworzyć elektryczne jednostki napędowe bez odpowiedniej płynności finansowej. Dlatego właśnie większość przedstawicieli branży łączy produkcję napędów konwencjonalnych z alternatywnymi.

Technologie elektryczne coraz pewniej wkraczają na światowe rynki. Niestety ich popularyzacja oraz obniżenie kosztów produkcji nie jest możliwe w obecnym kształcie rozwiązań technicznych. Oby dotacje finansowe czynione w znacznych rozmiarach wpłynęły pozytywnie na ich rozwój.

 

Źródło: Automotive News Europe

Komentarze