Na podstawie badań przeprowadzonych przez internetowy rynek motoryzacyjny CarGurus u 32 producentów, tradycyjny hamulec ręczny wkrótce zniknie z podstawowego wyposażenia, ponieważ producenci samochodów koncentrują się obecnie głównie na elektronicznych hamulcach postojowych.

Liczby pokazują, że tylko 37% nowych samochodów dostępnych na rynku jest wyposażonych w tradycyjny hamulec ręczny.

Dacia i Suzuki to jedne z ostatnich marek, które zostają po stronie tradycyjnych hamulców ręcznych wychodząc naprzeciw takim gigantom jak Audi, Jaguar, Land Rover, Lexus, Mercedes i Porsche, które nie mają już w sprzedaży żadnych modeli wyposażonych w ręczny hamulec postojowy.

Czy elektroniczny hamulec postojowy jest lepszy?

Zdania jak zawsze są podzielone, jednym z głównych plusów jest sposób działania elektronicznego hamulca ręcznego, wyposażony jest on w przełącznik, który obsługuje parę małych silników, które z kolei blokują tylne hamulce. Wymaga znacznie mniejszego wysiłku fizycznego i nie wymaga regulacji jak tradycyjna dźwignia, dodatkowo zajmują mniej miejsca we wnętrzu, szczególnie w konsoli środkowej.

Ponadto większość elektronicznych hamulców postojowych wyłącza się automatycznie po odjechaniu, a ponadto oferuje funkcję Hill Hold.

Źródło: carscoops

Komentarze