Dotychczas oferowany kompaktowy model firmy Toyota nazywał się Auris. Kolejna generacja niestety nie jest już sprzedawana pod nazwą Auris a zyskała oznaczenie Corolla. Dlaczego Toyota postanowiła wprowadzić takie zmiany?
Jak powiedział Matt Harrison wiceprezes Toyota Europe ds. sprzedaży i marketingu w wywiadzie dla magazynu Automotive News Europe,
„Podjęta przez firmę decyzja o reaktywacji stosowanej wcześniej nazwy Corolla nie wynika wcale z braku sukcesów Aurisa. Jest to zaś następstwo bardziej skoordynowanej polityki Toyoty w skali globalnej.”
Kierownictwo Toyoty doszło do jednoznacznego wniosku, nie jest dobrą sytuacją, aby te same modele samochodów oferowano w różnych częściach świata pod różnymi nazwami. Brak w tym spójności.
Aktualnie Toyota Auris na rynku europejskim hybryd zabiera aż 77% sprzedaży konkurentom. W przypadku nowej Corolli – oferowanej, co ważne w dwóch odmianach hybrydowych (1.8 122 KM albo 2.0 180 KM) – szacunki producenta zakładają wynik w okolicach 85%.
Komentarze