Volkswagen przywraca swój legendarny model do życia. Już na początku marca producent zaprezentuje nową odsłonę Dune’a Buggy’ego. Ściśle mówiąc, to jego koncept w wersji elektrycznej.

Pustynny łazik jest oparty na nowej platformie producenta, czyli MEB. Prawdę powiedziawszy, ostatnio dużo o niej słyszymy. Z pewnością Volkswagen pokłada w niej duże nadzieje. Co się tyczy nowego Dune Buggy, to pokazuje on jak bardzo MEB jest uniwersalna.

Więcej niż samochód

„Buggy to coś więcej niż samochód. To żywotność i energia na czterech kołach. Atrybuty te są odzwierciedlone w nowym e-buggym, który pokazuje, jak nowoczesna, nie-retro interpretacja klasyka może wyglądać i, bardziej niż cokolwiek innego, więź emocjonalna, którą może tworzyć mobilność elektryczna” – stwierdza Klaus Bischoff, główny projektant Volkswagena.

Koncepcyjny pojazd opiera się na projektach samochodów z lat 60. pochodzących z Kalifornii. W tamtych czasach podwozie Beetle’a stanowiło podstawę dla małych samochodów terenowych. Podobnie jak w poprzednich modelach nowy Dune Buggy charakteryzuje się specyficznym nadwoziem. Uwagę przykuwa brak takich elementów jak dach czy drzwi. Co więcej, terenowego charakteru nadają duże koła wyposażone w opony przystosowane do jazdy po bezdrożach.

Volkswagen Dune Buggy

Sukces MEB zbudowany na triumfie podwozia oryginalnego Beetle’a

Wracając do tematu rewolucyjnej platformy dla samochodów elektrycznych stworzonej przez speców z Volkswagena. Koncept pustynnego łazika podkreśla tylko fakt, że może ona służyć nie tylko dla masowej produkcji popularnych modeli. Analogicznie do podwozia oryginalnego Beetle’a MEB można zastosować w budowie modeli niskowolumenowych.

Historia samochodów rekreacyjnych opartych o technologię od Volkswagena jest dość bogata. Zaczynając od Beetle’a w odmianie cabrio poprzez specjalne nadwozia produkowane przez takie firmy jak Hebmüller i Rometsch po małe samochody terenowe, jak chociażby Meyers Manx. Innymi słowy, płyta podwoziowa Beetle’a służyła do stworzenia wielu projektów na przestrzeni dekad. W końcu około 250 tys. indywidualnych pojazdów zostało stworzonych jako projekty pojedyncze lub wydane w liczbie kilku sztuk aż do lat 80.

Nadchodzący jedyny w swoim rodzaju elektryczny Dune Buggy zostanie zaprezentowany po raz pierwszy w trakcie 89. Międzynarodowych Targów Motoryzacyjnych w Genewie. Konferencja prasowa Volkswagena rozpocznie się 5 marca o godzinie 10:20 w hali numer 2.

Bez wątpienia zapowiada się ciekawa premiera. Zgodzicie się ze mną?

źródło: Drivetribe

Komentarze