Ford Mondeo w nowej wersji został zaprezentowany na salonie samochodowym w Brukseli. Zmiany dotyczą wszystkich odmian modelu: sedana, hatchbacka i kombi.
Zostaną wprowadzone innowacje techniczne: do gamy dodano bardziej zaawansowany diesel 2.0 EcoBlue, a teraz hybrydą może być nie tylko sedan, ale także wersja kombi. Pojawił się także ośmiobiegowy automat znany z nowej generacji Focusa.
Diesel 2.0 EcoBlue z układem bezpośredniego wtrysku paliwa pod ciśnieniem 2 tys. barów i turbosprężarką zastąpiły stare silniki 2.0 TDCi. Silnik zostanie wyposażony w selektywny neutralizator tlenków azotu (SCR) i spełnia najnowsze standardy dla spalin Euro 6d Temp. Odmiana ta będzie dostępna w 3 wersjach mocy (120, 150 i 190 KM). Jako dodatkowe wyposażenie będziemy mogli zamówić ośmiobiegowy automat z adaptacyjnym programem przełączającym. Średnie zużycie paliwa w tych wersjach wynosi 4,5 i 4,9 litrów/100 km. Oprócz diesla Europejczycy nadal będą mogli kupić Forda Mondeo z turbodoładowaną jednostką benzynową 1.5 EcoBoost z mocą 165 KM. Mimo wszystko nie zostanie on zastąpiony przez silnik o takiej samej pojemności, ale z 3 cylindrami, znany nam dobrze z Focusa i Fiesty ST. Silnik 3-cylindrowy 1.0 Ecoboost, który przez chwilę pojawił się w Mondeo, nie został przewidziany w liftingowej wersji.
Po prawej widzimy mondeo po liftingu.
Hybryda w Mondeo?
Niewiele osób wie, że Mondeo jest dostępne również w wersji hybrydowej. Jest to tradycyjny układ ze skrzynią bezstopniową. Nie posiada on również możliwości doładowywania z gniazdka. Nie mówimy więc o hybrydzie plug-in. Elektryk współpracuje tu z wolnossącą dwulitrówką. Głównym powodem tak małej popularności Mondeo w wersji hybrydowej był fakt, że odmiana ta była dostępna jedynie w wersji sedan. Baterie zajmowały sporą część bagażnika, przez co praktyczność była mocno ograniczona. Teraz po liftingu wersja hybrydowa może występować także jako liftback i kombi. Ford informuje nas również, że po liftingu poprawiono komfort wersji hybrid. Łączna moc wyniesie 187 KM.
Między innymi samochód otrzymał nowy projekt dolnego zderzaka (inny w różnych wersjach) i nowe światła do jazdy dziennej. W palecie kolorów dodano 2 nowe kolory: Blue Panther (tylko dla Vignale), Stealth Grey (tylko dla ST-Line), a Urban Teal będzie teraz dla wszystkich wersji. Dodano również kilka nowych projektów felg 17-, 18- i 19-calowych, a adaptacyjny tempomat zyskał możliwość jazdy częściowo autonomicznej (funkcja Stop & Go) oraz wprowadzono inteligentny ogranicznik prędkości, który czyta znaki i automatycznie dostosowuje się do ograniczenia prędkości. Na tą chwilę nie wiadomo, kiedy zmiany w Mondeo pojawią się na naszym rynku, najprawdopodobniej będzie to drugi kwartał tego roku.
źródło: drive2
Komentarze