Honda podczas tegorocznych targów CES (Consumer Electronics Show) zaprezentuje swój pierwszy autonomiczny pojazd przeznaczony do ciężkich prac. Nie jest to samochód, a ATV (z ang. all-terrain vehicle), czyli czterokołowy wszędołaz.

Consumer Electronics Show, czyli pokaz elektroniki użytkowej, to największe na świecie targi elektroniki oraz nowych technologii, odbywające się corocznie w styczniu w Las Vegas. Sponsorem imprezy jest Consumer Electronics Association. Na pokazie prezentowane są nowe produkty, prototypy oraz nowości technologiczne. Najbliższą imprezę zaplanowano w dniach 8-11 stycznia 2019 roku. Wtedy też poznamy oficjalnie nowy produkt Hondy.

Producenci motoryzacyjni nieustannie rozwijają technologię autonomicznej jazdy. Honda pomyślała jednak o pojeździe do zadań specjalnych. Autonomous Work Vehicle (autonomiczny pojazd pracujący) łączy w sobie ATV znane w postaci quadów Hondy i autonomiczną technologię, aby stworzyć pojazd, który pomoże w poszukiwaniach i ratownictwie, bezpieczeństwie, pracach w przedsiębiorstwach komercyjnych i konsumenckich.

Honda deklaruje poszukiwania dodatkowych partnerów, żeby rozwinąć technologię i opracować osprzęt lub dodatkowe akcesoria.

AWV posiada GPS i czujniki „zdolne do prowadzenia urządzenia w niemal każdym środowisku”. Pojazd wyposażono w uchwyt na szynę na akcesoria i przystawki, wtyczki elektryczne i sprawdzone podwozie ATV Hondy. Producent twierdzi, że pojazd może działać wszędzie, od gęstych lasów po miejskie strefy dla pieszych. Posiada tryby „podążaj za mną”, „wzór” (np. odśnieżając teren) i „od A do B”.

Pojazd przechodzi fazę testową, jednak sam producent deklaruje poszukiwania dodatkowych partnerów, żeby rozwinąć technologię i opracować osprzęt lub akcesoria, które poszerzą potencjalne zastosowania tego autonomicznego pojazdu roboczego.

Najbardziej lukratywnym sektorem dla tego typu pojazdów wydaje się być branża dostarczania paczek.

Do tej pory Honda przetestowała swój AWV w trzech rzeczywistych scenariuszach. Najpierw w firmie zajmującej się energią słoneczną w Północnej Karolinie. AWV wyposażono wtedy w  kosiarkę z dwoma ostrzami z przodu i z tyłu. Pojazd ostrożnie usuwał chwasty wokół paneli. Honda zabrała też AWV do Kolorado, by wesprzeć wyposażenie strażackie w trybie „podążaj za mną”. I wreszcie w Kalifornii pojazd wspierał zbiory upraw i aplikacje natryskowe. Przenosił on także rośliny z pól do zakładu pakowania.

Obecnie firmy technologiczne ścigają się, żeby stworzyć idealną autonomiczną technologię. Na tę chwilę najbardziej lukratywnym sektorem wydaje się być branża dostarczania paczek. Zastosowań do wykorzystania tego typu urządzeń jest naprawdę dużo…

 

źródło: Autoweek

Przeczytaj również:

Honda CR-V Hybrid 2019

Komentarze