Modele AMG już w poprzedniej generacji cechowały się agresywnym wyglądem, świetnym prowadzeniem i niezrównanymi osiągami. Nowe generacje A45 AMG i CLA 45 AMG na pewno nie zawiodą pod tym względem. Pod maską znajdziemy turbo doładowany silnik 2.0 dostępny w dwóch wariantach mocy, nową skrzynię i tryb jazdy Drift.

A45 AMG i CLA45 AMG

Patrząc na nowe A45 i CLA45 nie mamy wątpliwości, że są to najmocniejsze wersję AMG. Pod względem wyglądu są jeszcze bardziej wyraziste od swoich poprzedników. Kompaktowe samochody AMG otrzymały smukłe reflektory, płaską maskę z wyraźnym przetłoczeniami. Specyficzny grill z szerszym dolnym konturem zyskał dwanaście pionowych żaluzji. Przednie błotniki są szersze, nadkola jeszcze bardziej napompowane, po to, aby powiększyć rozstaw przednich kół. Auta posiadają specjalne listwy progowe AMG, co wizualnie obniża sylwetki sportowców. Standardowe modele wyjeżdżają z fabryki na 18-calowych felgach, a te z dodatkowym oznaczeniem S na 19-calowych.

Technika

Pod maską tych zabawek znajdzie się turbo doładowany silnik 2.0 R4 w dwóch wariantach mocy. W przypadku A45 AMG i CLA45 AMG jest to 285 kW (387 KM) i 480 Nm, a w modelach A45 AMG S i CLA45 AMG S 320 kW (421 KM) i 500 Nm. W obu przypadkach znajdziemy ten sam napęd na 4 koła AMG Performance 4MATIC+ z AMG TORQE CONTROL i tą samą dwusprzegłową, 8-biegową skrzynię automatyczną AMG SPEEDSHIFT DCT 8G.

Osiągi w zależności od wersji, czy jest to hatchback, czy coupe, oraz od silnika trochę się różnią. A45 AMG do pierwszej setki przyśpiesza w 4.0 sec A prędkość maksymalna jest ograniczona do 250 km/h. Mocniejsza wersja S setkę osiąga w 3.9 sec i maksymalnie rozpędza się do 270 km/h. W przypadku CLA45 AMG Sprint 0-100 km/h trwa 4.1 sec (4.0 sec w przypadku CLA45 AMG S). Prędkość maksymalna pozostaje taka sama jak w przypadku A45.

Napęd na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+ pozwala na niezwykle dynamiczne wrażenia z jazdy. Rozdzielenie momentu na każde z kół odbywa się elektronicznie. Dodatkowo nowe modele zostały wyposażone w tryb jazdy Drift, co pozwoli na kontrolowane boczne poślizgi. Dodatkowych wrażeń zapewni bardzo szybka, specjalnie zaprojektowana skrzynia biegów.

O nasze bezpieczeństwo zadba zaawansowany system hamulcowy i opony ze stajni Performance. Auta dają wybór: sześć trybów jazdy, zaczynając od bardzo grzecznego – do miasta, przez tryb Drift, który pozwoli na dużo szaleństwa i kończąc na trybie torowym, który pozwoli osiągać bardzo dobre czasy na torze.

Podsumowując, A45 i CLA45 w AMG to maszyny stworzone do dawania radości z jazdy i pobijania czasów na torach wyścigowych.

Źródło: https://www.media.daimler.pl/nowe-modele-mercedes-amg-a-45-4matic-i-cla-45-4matic/

Komentarze