Honda ujawniła szczegóły dotyczące nowego HR-V Sport. Jest to wyjątkowa wersja w gamie odnowionego rocznika modelowego 2019, która cechować ma się lepszymi właściwościami trakcyjnymi.

Pod maską nowej wersji HR-V Sport znajdziemy turbodoładowany silnik benzynowy 1.5 l wyposażony w system VTEC generujący moc 182 koni mechanicznych i moment obrotowy na poziomie 240 Nm. Tę wersję opracowano z myślą o osobach, które cenią sobie sportowe walory auta, a jednocześnie chcą poruszać się pojazdem, który swym kształtem nawiązuje do SUV-a. Za sportowy charakter auta odpowiadać ma system zawieszenia o nazwie Performance Damper. System ten cechuje się zintegrowanym amortyzowaniem kół przednich oraz tylnych, ograniczając przy tym ruchy boczne i skrętne zawieszenia. Układ ten zmniejsza także podatność pojazdu na przechyły i poprawia stabilność pojazdu podczas nagłych zmian pasa ruchu. Zawieszenie to jednak nie wszystko. Modyfikacji poddany został także układ kierowniczy. Obecnie składa się on z przekładni zębatkowej ze zmiennym przełożeniem i wspomaganiem elektrycznym. Dodatkowo w aucie zamontowano system Agile Handling Assist, który wspiera kierowca podczas pokonywania szybkich i krętych partii drogi.

Zmiany wizualne

Nowa wersja HR-V to nie tylko zmiany mechaniczne. Modyfikacji poddany został przód pojazdu, a ściśle mówiąc zmodyfikowane zostały panele zderzaka, które w nowej wersji pokryte są chromem oraz czarnym lakierem o wysokim połysku oraz wykonane są w strukturze plastra miodu. To jednak nie wszystko. Zmieniony został wąski przedni splitter, boczne listwy progowe, obramowania nadkoli oraz tylny zderzak, który stał się bardziej agresywny i pokryty został czarnym lakierem. Usportowiony charakter modelu podkreślają również czarne obudowy lusterek, podwójna końcówka układu wydechowego oraz 18-calowe felgi aluminiowe o charakterystycznym dla tej wersji wzorze. Warto również wspomnieć o tym, że w standardzie oferowane będą światła LED obejmujące: światła drogowe, światła mijania, kierunkowskazy oraz światła do jazdy dziennej. Zmiany zauważalne są także w tylnej części pojazdu. Chromowany na ciemno element ozdobny drzwi bagażnika nawiązuje do zmian z przodu, a tylne światła znajdują się w ciemniejszych oprawach, z czarnym wewnętrznym sektorem, odróżniającym je od opraw standardowej wersji. Przejdźmy do wnętrza, które również zostało zmodyfikowane. W przeprojektowanych przednich siedzeniach kierowcy i pasażera – przeniesionych ze standardowego HR-V – wprowadzono zmiany w poduszce siedziska i w oparciu, zapewniając lepsze podparcie pleców kierowcy. Dynamiczna stylistyka znalazła też wyraz w ekskluzywnym materiale tapicerskim foteli w kolorze czarnym i ciemnoczerwonym oraz czarnej podsufitce.

Pierwsze egzemplarze Hondy HR-V Sport trafią do klientów w kwietniu 2019 roku.

 

Źródło: Informacja prasowa

Komentarze