Seat ujawnił właśnie cennik Tarraco na polski rynek. Za podstawową wersję z silnikiem 1.5 TSI i 6-stopniową manualną skrzynią biegów będziemy musieli zapłacić 121 800 zł. Ukształtowanie ceny na tak atrakcyjnym poziomie z całą pewnością zachwieje strukturą rynku.

Seat Tarraco to pojazd szufladkowany do segmentu SUV-ów, czyli segmentu, którego udział w rynku motoryzacyjnym jest największy od roku 2010. Powstał on na płycie podłogowej MQB-A i oferowany będzie w wariancie pięcio- lub siedmioosobowym. Jego przestrzeń ładunkowa ma odznaczać się pojemnością od 700 do aż 1920 litrów. Pod jego maską pracować będą silniki TDI oraz TSI konstrukcji VW o mocy od 150 do 190 koni mechanicznych, które współpracować będą odpowiednio z sześciostopniową manualną skrzynią biegów oraz automatyczną dwusprzęgłową skrzynią DSG. Dostępna będzie także wersja z napędem na cztery koła: 4Drive. Przejdźmy jednak do konkretów. Przyjmując, że Tarraco kosztuje w wersji podstawowej 121 800 zł, a w wersji najbogatszej 174 200 zł, możemy stwierdzić, iż jego pozycjonowanie jako rywala Kii Sorento, Jeepa Granda Cherokee czy Volvo XC60 może spowodować lawinowy wzrost zainteresowania tym modelem. W mojej ocenie ukształtowanie ceny początkowej  na  poziomie 120 000 złotych  może uczynić z Seata łakomy kąsek dla osób poszukujących auta nowego, które jest świeże i jeszcze nieobecne na naszych drogach.

Kanibalizm Volkswagena

Wprowadzanie na rynek Tarraco może przynieść nieoczekiwane skutki dla VW i doprowadzić do spadku sprzedaży Tiguana Allspace’a. Wszystko za sprawą przestrzeni oraz ceny, której różnica przy wersjach podstawowych obu aut wynosi zaledwie cztery tysiące złotych, a co za tym idzie ewentualna dopłata do Tiguana może skończyć się zakupem auta znacznie bardziej przestronnego, które okaże się bardziej funkcjonalne, i przede wszystkim będzie autem z wyższego segmentu. Oczywiście może być to błędny wniosek. Niemniej jednak warto się nad tym zastanowić podczas wyboru samochodu w kredycie lub leasingu, bowiem wzrost raty miesięcznej o 200 czy 300 zł może przynieść wymierne korzyści.

Szczegółowy cennik:

1.5 EcoTSI EVO Start&Stop 150 KM, skrzynia 6-man – 121 800 zł

2.0 TDI Start&Stop 150 KM, skrzynia 6-man – 131 300 zł

2.0 TDI Start&Stop 150 KM, DSG 4Drive – 148 900 zł

Wersja Xcellence:

1.5 EcoTSI EVO Start&Stop 150 KM, skrzynia 6-man – 140 000 zł

2.0 TDI Start&Stop 150 KM, skrzynia 6-man – 149 400 zł

2.0 TDI Start&Stop 150 KM, DSG 4Drive – 167 000 zł

2.0 TDI Start&Stop 190 KM, DSG 4Drive – 174 200 zł

Źródło: SAMAR

Komentarze