iPhone XR to obecnie budżetowa propozycja telefonu od firmy Apple. Jest najtańszym z trzech zaprezentowanych na ostatniej konferencji smartfonów. Początkowo niewielu wróżyło mu sukces, jednak wyniki sprzedażowe mówią zupełnie co innego.

Apple już jakiś czas temu zrezygnowało z podawania szczegółowych wyników sprzedaży swoich urządzeń, tak więc zajmują się tym zewnętrzne firmy analityczne. Najnowsze wyniki za miesiąc listopad pokazują, że średnio co trzeci sprzedany smartfon od firmy Apple to właśnie iPhone XR. Bardziej szczegółowe dane możecie sprawdzić poniżej.

Warto dodać, że przedstawione wyniki dotyczą Stanów Zjednoczonych. Mimo wszystko daje nam to pewien obraz, jak zostały przyjęte poszczególne modele na tym właśnie rynku. iPhone XR zanotował wynik sprzedaży na poziomie 32%, natomiast pozostałe dwa modele: XS raz XS Max, łącznie wybrało prawie 35% konsumentów. Na dobry wynik sprzedażowy najtańszego z nowych „jabłuszkowych” telefonów wpłynęło kilka czynników. Z pewnością rozsądnym posunięciem ze strony giganta z Cupertino było wprowadzenie na rynek nieco wcześniej modeli XS oraz XS Max. Klienci z bardziej zasobnym portfelem zdecydowali się na któryś z tych dwóch modeli, natomiast oczekujący na budżetową słuchawkę zaostrzyli tylko swój apetyt, co później niewątpliwie przełożyło się na dobrą sprzedaż.

iPhone XR obecnie na oficjalnej stronie producenta kosztuje przeszło 3,7 tys. złotych. Całkiem sporo, jednak do takich cen jesteśmy już przyzwyczajeni i nikogo one specjalnie nie dziwią. Zdaje się więc, że jest to bardzo dobra propozycja, zwłaszcza dla użytkowników przesiadających się z systemu Android. Najczęściej właśnie ta grupa nowych klientów firmy w ubiegłym miesiącu wybierała ten model. XR to również słuchawka, która najszybciej będzie traciła na wartości, co jest naturalne w przypadku najtańszego telefonu z portfolio firmy. Ciekawi nas, jak sytuacja przedstawia się, jeśli chodzi o rynek europejski. Takie dane poznamy nam na początku tego roku.

źródła: cirpllc.com, apple.com.pl

Komentarze