Druga odsłona Mercedesa GLA zrywa z dotychczasową koncepcją podwyższonego hatchbacka, zyskując bardziej indywidualny charakter. Gdyby tego było mało, producent przygotował ponad 300 konną odmianę GLA 35 AMG.

Pierwsza generacja najmniejszego SUV-a w rodzinie Mercedes-Benz zadebiutowała w drugiej połowie 2013 roku. Był to pierwszy kompaktowy crossover Mercedesa i zarazem najmniejszy taki model w gamie. Auto zostało zbudowane na płycie podłogowej klasy A i zarówno stylistycznie, jak i technicznie było blisko z nią spokrewnione. Co ciekawe, zaoferowanie klientom podwyższonego hatchbacka okazało się strzałem w dziesiątkę. W roku 2015 Mercedes GLA stał się najchętniej wybieranym przez polskich kierowców SUV-em Mercedesa oraz drugim najchętniej kupowanym modelem Mercedesa w Polsce.

Oficjalna prezentacja GLA drugiej generacji odbyła się w grudniu ubiegłego roku. Drugie wcielenie najmniejszego podwyższanego samochodu w gamie Mercedesa przyjęło nową formułę. Tym razem samochód nie ma już koncepcji podwyższonego hatchbacka, lecz zyskał bardziej indywidualny charakter. Sylwetka stała się bardziej dojrzała i bliższa proporcjom konkurencyjnych modeli marek premium. GLA drugiej generacji jest wyraźnie większe i przestronniejsze.

GLA 35 AMG – crossover ze stajni AMG

Oprócz podstawowych wariantów jednostek napędowych niemiecki producent przygotował „coś” ekstra, oferując miejskiego crossovera z ponad 300 konnym silnikiem oraz licznymi sportowymi akcentami.

Bazę techniczną stanowi sprawdzony już 4-cylindrowy benzynowy silnik 2.0 turbo o mocy 306 KM, połączony z 8-biegową przekładnią dwusprzęgłową i napędem na wszystkie koła. GLA 35 4MATIC oferuje sportowe osiągi (przyspieszenie od 0-100 km/h w 5,1 s) i dynamiczne wrażenia z jazdy. Wizualnie GLA 35 okraszono w charakterystyczne elementy takie jak specjalna osłona chłodnicy AMG, która podkreśla przynależność modelu do rodziny maszyn z Affalterbach.

We wnętrzu GLA 35 panuje sportowa atmosfera połączona z nowoczesnymi instrumentami, na czele z cyfrowymi interfejsami. Na uwagę zasługują fotele pokryte skórą syntetyczną ARTICO i mikrofibrą DINAMICA w kolorze czarnym, uzupełnione czerwonymi przeszyciami oraz pasami bezpieczeństwa w tym samym kolorze. Jak przystało na prawdziwego sportowca, posiada również elementy ozdobne o strukturze włókna węglowego i otwory wentylacyjne z czerwonymi pierścieniami. Wielofunkcyjną sportową kierownicę obszyto skórą nappa.

Auto wyposażono w rozwiązania wspierające jazdę po torze wyścigowym. AMG TRACK PACE to opcjonalny osobisty inżynier wyścigowy, zintegrowany z systemem multimedialnym MBUX. Aplikacja pozwala na doskonalenie swoich umiejętności prowadzenia samochodu i szczegółową analizę uzyskiwanych wyników. Korzysta w tym celu z satelitarnego systemu GPS oraz danych z jazdy, takich jak przyspieszenie poprzeczne i wzdłużne, położenie pedałów gazu i hamulca oraz kąt skrętu kół.

Producent zadbał również o lepsze prowadzenie auta. Doskonałą sztywność skrętną przedniej części GLA 35 zawdzięcza aluminiowej płycie przykręconej pod silnikiem. Dodatkowo w podwoziu z przodu samochodu zastosowano dwie ukośne rozpórki, które ograniczają podatność na skręcanie i zwiększają sztywność.

Dynamizm, zwinność i efektywność – te trzy atrybuty cechują standardowo montowany napęd na wszystkie koła. Układ AMG Performance 4MATIC łączy najlepszą możliwą trakcję z przyjemnością z jazdy. Rozkład momentu obrotowego jest bezstopniowo dobierany zgodnie z warunkami i waha się od konfiguracji całkowicie przednionapędowej do 50:50. Za zmienny rozkład momentu obrotowego pomiędzy osiami odpowiada elektromechanicznie sterowane sprzęgło wielotarczowe zintegrowane z tylnym mechanizmem różnicowym.

Układ hamulcowy GLA 35 4MATIC zapewnia wysoką skuteczność. Z przodu zamontowano 4-tłoczkowe stałe zaciski oraz 350-milimetrowe tarcze, a z tyłu – 1-tłoczkowe przesuwne zaciski i tarcze o średnicy 330 mm. Tarcze są wentylowane wewnętrznie i perforowane, tak aby lepiej odprowadzać ciepło i zapobiegać osłabieniu skuteczności hamowania nawet przy ekstremalnym użytkowaniu. Polakierowane na srebrno zaciski hamulcowe posiadają czarny napis „AMG”.

 

Źródło: media.daimler.pl

Komentarze