Mercedes kompletuje gamę kompaktowych modeli AMG 35. Łącznie liczy ona siedem modeli. Począwszy od klasy A w wariantach hatchback oraz limuzyna (Chiński rynek zawiera również auto z większym rozstawem osi), przez CLA Coupé i Shooting Brake aż po 7-miejscowego GLB. Najnowszy GLA 35 4MATIC uzupełnia to zacne grono.

Bazę techniczną stanowi sprawdzony już 4-cylindrowy benzynowy silnik 2.0 turbo o mocy 306 KM, połączony z 8-biegową przekładnią dwusprzęgłową i napędem na wszystkie koła. GLA 35 4MATIC oferuje sportowe osiągi (przyspieszenie od 0-100 km/h w 5,1 s) i dynamiczne wrażenia z jazdy. Wizualnie GLA 35 okraszono w charakterystyczne elementy takie jak specjalna osłona chłodnicy AMG, która podkreśla przynależność modelu do rodziny maszyn z Affalterbach.

We wnętrzu GLA 35 panuje sportowa atmosfera połączona z nowoczesnymi instrumentami, na czele z cyfrowymi interfejsami. Na uwagę zasługują fotele pokryte skórą syntetyczną ARTICO i mikrofibrą DINAMICA w kolorze czarnym, uzupełnione czerwonymi przeszyciami oraz pasami bezpieczeństwa w tym samym kolorze. Jak przystało na prawdziwego sportowca, posiada również elementy ozdobne o strukturze włókna węglowego i otwory wentylacyjne z czerwonymi pierścieniami. Wielofunkcyjną sportową kierownicę obszyto skórą nappa.

AMG TRACK PACE

Auto wyposażono w rozwiązania wspierające jazdę po torze wyścigowym. AMG TRACK PACE to opcjonalny osobisty inżynier wyścigowy, zintegrowany z systemem multimedialnym MBUX. Aplikacja pozwala na doskonalenie swoich umiejętności prowadzenia samochodu i szczegółową analizę uzyskiwanych wyników. Korzysta w tym celu z satelitarnego systemu GPS oraz danych z jazdy, takich jak przyspieszenie poprzeczne i wzdłużne, położenie pedałów gazu i hamulca oraz kąt skrętu kół.

Producent zadbał również o lepsze prowadzenie auta. Doskonałą sztywność skrętną przedniej części GLA 35 zawdzięcza aluminiowej płycie przykręconej pod silnikiem. Dodatkowo w podwoziu z przodu samochodu zastosowano dwie ukośne rozpórki, które ograniczają podatność na skręcanie i zwiększają sztywność.

Dynamizm, zwinność i efektywność – te trzy atrybuty cechują standardowo montowany napęd na wszystkie koła. Układ AMG Performance 4MATIC łączy najlepszą możliwą trakcję z przyjemnością z jazdy. Rozkład momentu obrotowego jest bezstopniowo dobierany zgodnie z warunkami i waha się od konfiguracji całkowicie przednionapędowej do 50:50. Za zmienny rozkład momentu obrotowego pomiędzy osiami odpowiada elektromechanicznie sterowane sprzęgło wielotarczowe zintegrowane z tylnym mechanizmem różnicowym.

Układ hamulcowy GLA 35 4MATIC zapewnia wysoką skuteczność. Z przodu zamontowano 4-tłoczkowe stałe zaciski oraz 350-milimetrowe tarcze, a z tyłu – 1-tłoczkowe przesuwne zaciski i tarcze o średnicy 330 mm. Tarcze są wentylowane wewnętrznie i perforowane, tak aby lepiej odprowadzać ciepło i zapobiegać osłabieniu skuteczności hamowania nawet przy ekstremalnym użytkowaniu. Polakierowane na srebrno zaciski hamulcowe posiadają czarny napis „AMG”.

 

Źródło: media.daimler.pl

Komentarze