Kolejna generacja Skoda Octavia RS oferowana będzie z napędem benzynowym, wysokoprężnym oraz…hybrydowym.

Zaprezentowana niedawno kolejna odsłona kompaktowego bestsellera – czwarta generacja modelu Octavia – z wstępnych medialnych informacji otrzyma niezwykle szeroką gamę jednostek napędowych. Pod maską sportowej odmiany – RS – tego rodzinnego samochodu po raz pierwszy zagości układ hybrydowy.

Szerokie spektrum konfiguracyjne

Klienci decydujący się na Octavię od zawsze mieli szeroki wachlarz możliwości konfiguracji tego modelu. Do wyboru dwie wersje nadwoziowe: typu hatchback lub kombi, napęd na jedną lub obie osie oraz szeroki wachlarz jednostek napędowych to tylko ułamek możliwości.

Nie inaczej będzie z nowym modelem zaprezentowanym w listopadzie. Idąc z duchem czasu auto otrzyma napęd hybrydowy typu plug-in. Zagości on w sportowej odmianie RS.

Octavia RS plug-in

Nowa Octavia RS PHEV będzie korzystać z tego samego czterocylindrowego silnika benzynowego z turbodoładowaniem, co najnowszy Golf GTE. Nie potwierdzono żadnych danych odnośnie mocy układu hybrydowego. RS wykorzysta 1,4- litrowy bądź 2,0-litrowy turbodoładowany silnik benzynowy z wszechobecnej rodziny EA888 Grupy VW.

Skoda chce, aby jego następny model Octavia RS (nieoficjalne zdjęcia) był najmocniejszy w historii. Tak więc możemy spodziewać się, że wersja hybrydowa dysponować będzie mocą ponad 245 KM.

Oczekujemy, że całkowity moment obrotowy układu wyniesie około 400 Nm – to parametr wystarczający, aby uzyskać samochód (który będzie miał automatyczną skrzynię biegów z podwójnym sprzęgłem i brak opcji manualnej) przyśpieszający od 0 do 100 na godzinę w około siedem sekund.

Wysoka waga hybrydy

Być może większym wyzwaniem dla zespołu Skody będzie utrzymanie niskiej masy RS PHEV i zwinności prowadzenia. Samochód prawdopodobnie otrzyma akumulator o mocy co najmniej 13 kWh, co w połączeniu z dodatkowym silnikiem zwiększy wagę pojazdu o ponad 250 kg.

Octavia RS PHEV będzie nieco wolniejsza od wersji wyłącznie benzynowej. Akumulator da jej jednak możliwość pokonania około 50 km na samej energii elektrycznej – potencjalnie dając Octavii vRS kluczową przewagę nad rywalami takimi jak Ford Focus ST.

Octavia vRS w odmianie wysokoprężnej będzie nadal wykorzystywać istniejący silnik EA288 o mocy do 197 KM. Mówi się, że Skoda wykluczy wersję z podwójnym turbodoładowaniem tego silnika, który jest obecnie używany m.in. w Kodiaq-u RS, gdzie wytwarza moc – 240 KM.

Więcej informacji zyskami prawdopodobnie z momentem kiedy oferta modeli Octavia RS dotrze do salonów sprzedaży. Według wstępnym zapewnień auto po raz pierwszy zobaczymy już na wiosnę, być może jako jeden z wielkich debiutów Skody podczas Geneva Motor Show. Oznaczałoby to, że sprzedaż w UE może rozpocząć się do następnej jesieni. Plug-in vRS może być najdroższą Octavią w historii tego modelu, a cena zbliża się do 160 000- 170 000 zł.

Źródło: autoexpress

Komentarze