Peugeot zamierza zostać pierwszym producentem samochodów, który zaoferuje małe miejskie samochody z silnikami benzynowymi, wysokoprężnymi i całkowicie elektrycznymi.

Tak, całkowicie nowy Peugeot 208 obiecuje zaoferować kompleksową ofertę silników podczas swojej premiery na Geneva Motor Show w marcu. Widzieliśmy już szpiegowskie zdjęcia 208 i 208 GTi, ale na zdjęciach po raz pierwszy widzimy w pełni elektrycznego Peugeota 208.

Co nowego?

Peugeot 208 EV jest podobny do poprzednich prototypów napędzanych silnikiem ICE, jednak fotografowie mówią, że nie emitował on żadnych dźwięków podczas jazdy. Sytuacja jest niewyjaśniona, ponieważ kamuflaż bardzo skutecznie ukrywa karoserię, łącznie z portem ładowania. Kolejną wskazówką, że to całkowicie elektryczna wersja, jest brak wycięć tylnego zderzaka dla końcówek układu wydechowego. Nie jest to zbyt mocny argument, biorąc pod uwagę, że regularne prototypy Peugeota 208 również nie mają widocznych wydechów.

Pod względem konstrukcyjnym jest całkiem jasne, że nowy 208 czerpie inspirację z większego 308, jeśli chodzi o proporcje, a także Peugeota 508 w odniesieniu do projektu reflektorów i tylnych świateł.

Wewnątrz w następnych egzemplarzy modelu zobaczymy potężne zmiany zainspirowane najnowszymi Peugeotami. Auto otrzyma napływ technologii składający się z nowej platformy infotainments i zyska wiele nowych systemów wspomagania kierowcy. Plotka głosi, że 208 stanie się jednym z pierwszych małych samochodów oferujących półautonomiczne właściwości jezdne.

Podobnie jak mały crossover DS3 Crossback oraz nadchodzący Opel Corsa Peugeot 208 drugiej generacji użyje platformy PSA Common Modular Platform (CMP), włączając w to iterację elektryczną e-CMP. Korzyści wynikające z przejścia na CMP obejmują lepszy wygląd zewnętrzny i przestronniejsze wnętrze, a także możliwość dostosowania do szerokiej gamy układów napędowych. Co najważniejsze, pakiet akumulatorów nie zajmuje dodatkowej przestrzeni w kabinie.

Póki co Peugeot trzyma w tajemnicy specyfikację. Zrozumiałe jest, że 208 będzie oferować zasięg na dystansie ponad 300 km – podobnie jak DS 3 Crossback E-Tense. Oczekuje się, że model elektryczny pojawi się wkrótce po zwykłym modelu, który otrzyma najnowsze turbodoładowane jednostki benzynowe PureTech i turbo diesle BlueHDi.

źródło: carscoops

Komentarze