Golf, model Volkswagena, który jest najpopularniejszym samochodem w Europie, skończył 45 lat. 29 marca 1974 roku w fabryce Volkswagena w Wolfsburgu oficjalnie rozpoczęto produkcję przyszłego bestsellera.

 

W 1974 nikt w Volkswagenie nie przypuszczał, że następca legendarnego Garbusa znajdzie na świecie ponad 35 milionów nabywców. Od rozpoczęcia produkcji czysto matematycznie co 41 sekund gdzieś na świecie ktoś zamawia nowego Golfa – daje to średnio około 780.000 aut rocznie.

 

Ralf Brandstätter, Chief Operating Officer marki Volkswagen, powiedział:

„Golf jest sercem naszej marki. To symbol postępu i technologii. Dzięki temu modelowi miliony ludzi mogły po raz pierwszy skorzystać np. z nowych rozwiązań z dziedziny bezpieczeństwa, ponieważ stały się one dla nich cenowo dostępne. Golf wywarł w ten sposób wpływ na całe pokolenia kierowców”. Ralf Brandstätter podkreślił następnie: „Od siedmiu pokoleń Golf przyczynia się także do tego, że Volkswagen jako marka i jako koncern stał się jednym z najważniejszych producentów samochodów na świecie”.

 

Dr Stefan Loth, dyrektor zakładu w Wolfsburgu stwierdził:

„W 1974 roku nasi pracownicy stanęli przed wyzwaniem, jakim było zastąpienie Garbusa Golfem. Od tego czasu rozwijaliśmy konsekwentnie nasz główny zakład i oprócz nowego Golfa produkujemy dzisiaj w Wolfsburgu także e-Golfa, Golfa GTE oraz Golfa Sportsvana, a także inne modele”.

 

Golf jest nielicznym modelem na światowym rynku samochodów, których kierowcy nie są kojarzeni z żadną konkretną klasą społeczną i także w przyszłości będzie jednym z głównych produktów marki Volkswagen. Najnowsze generacje Golfa wyposażono w najnowocześniejsze rodzaje napędu, systemy asystujące i multimedialne.

Wspominamy Golfa pierwszej generacji

Historia Golfa sięga lat 60., kiedy to zarząd Volkswagen AG podjął trafną decyzję zbudowania małego samochodu kompaktowego, który będzie posiadał silnik umieszczony z przodu oraz przedni napęd. W 1967 roku Volkswagen zlecił studiu Ital Design zaprojektowanie Golfa pod przewodnictwem Giorgetto Giugiaro. Golf początkowo oferowany był jedynie jako 3 i 5-drzwiowy hatchback. W 1976 roku zaprezentowana została usportowiona wersja GTI, do sprzedaży wprowadzono również jednostkę diesla o pojemności 1.5 l. W październiku tego samego roku wyprodukowano milionowy egzemplarz pojazdu, a trzy lata później produkcja osiągnęła liczbę trzech milionów egzemplarzy.

 

Ważne daty związane z debiutem pierwszego Golfa:

29.03.1974 r.: z taśm zjeżdża pierwszy Golf – początek produkcji seryjnej
08.07.1974 r.: Golf trafia do salonów sprzedaży Volkswagena
05.08.1974 r.: pierwsi klienci odbierają nowe modele

Golf I z 1974 roku:

Nadwozie: trzy — i pięciodrzwiowe typu hatchback
Wnętrze: pięciomiejscowe, bagażnik o pojemności 300 l, składana kanapa z tyłu
Silniki: czterocylindrowy, benzynowy 1.1, 37 kW/50 KM
czterocylindrowy, benzynowy 1.5, 51 kW/70 KM
Rodzaj napędu:  na przednie koła, czterobiegowa mechaniczna skrzynia biegów, w opcji trzystopniowa przekładnia automatyczna
Prędkość maks.: 140 km/h (50 KM, przekładnia mechaniczna)
160 km/h (70 KM, przekładnia mechaniczna)
Wersje: Golf i Golf L (każdy o mocy 50 KM)
Golf S i Golf LS (każdy o mocy 70 KM)

 

źródło: informacja prasowa — Volkswagen / wikipedia

Komentarze