Światowa premiera tego modelu odbyła się w Chinach, przez co Volkswagen pragnie zakomunikować ogromne znaczenie tego rynku w kontekście modelu Touareg. Największy i najbardziej luksusowy model marki w nowej odsłonie to przede wszystkim nowa stylistyka, lepsza jakość wykończenia oraz mnóstwo technologii na pokładzie.
Personalizacja na pierwszym miejscu
Nowego Volkswagena konfiguruje się jak smartfon, dopasowując go do własnych upodobań. Jest to możliwe dzięki zastosowaniu ogromnej liczby współdziałających ze sobą systemów i programów sterowanych poprzez cyfrowe monitory oraz wielofunkcyjną kierownicę.
Premiera systemu Innovision Cockpit
Właśnie w nowym Touaregu Volkswagen prezentuje po raz pierwszy całkowicie cyfrowy Innovision Cockpit. Cyfrowe wskaźniki (Digital Cockpit z 12-calowym ekranem) i najbardziej rozbudowany system multimedialny Discover Premium (z 15-calowym ekranem) tworzą w nim jedno urządzenie służące do obsługi pokładowych funkcji, do przekazywania informacji, komunikowania oraz do rozrywki. Urządzenie nie ma prawie żadnych klasycznych przycisków czy włączników.
Naszpikowany technologiami
Touareg debiutuje wyposażony w największy zestaw systemów asystujących, służących dynamice jazdy oraz komfortowi, jaki kiedykolwiek zamontowano w modelu Volkswagena. Znajdują się wśród nich, np. system Night Vision zwiększający widoczność w nocy (dzięki kamerze termowizyjnej rozpoznaje w ciemności ludzi i zwierzęta na drodze), asystent ułatwiający jazdę w korku oraz w miejscach robót drogowych (do 60 km/h samochód porusza się częściowo automatycznie, utrzymuje pas ruchu, przyspiesza i hamuje), asystent wspomagający przejazd przez skrzyżowanie (reaguje na samochody nadjeżdżające z boku przed Touaregiem), aktywny system sterowania kołami (dzięki niemu Touareg staje się zwinny, jak samochód kompaktowy), nowy system stabilizacji nadwozia ze stabilizatorami sterowanymi elektromechanicznie, LED-owe matrycowe reflektory IQ.Light (kamera interaktywnie przełącza światła z drogowych na mijania i odwrotnie), a także wyświetlane bezpośrednio na szybie informacje wyświetlacza Head-up (Windshield Head-up Display). Systemy te tworzą jedną naturalną całość, po prostu są pod ręką. Współdziałają ze sobą dzięki nowemu centralnemu komputerowi i dyskretnie działają w tle.
Nowe wymiary i mniejsza masa własna
Touareg trzeciej generacji, w porównaniu z poprzednikiem, stał się nieco szerszy i dłuższy. Nowe rozmiary wpłynęły pozytywnie zarówno na proporcje nadwozia, jak i na wielkość wnętrza. Większa długość pozwoliła na przykład na stworzenie znacznie większego bagażnika, którego pojemność wzrosła z 697 do 810 litrów. Przed wzrokiem osób niepowołanych bagaż jest chroniony elektrycznie zwijaną i rozwijaną roletą (opcja). Mimo większych – długości i szerokości karoseria wykonana z aluminium (48 procent) i stali najwyższej jakości (52 procent) jest o 106 kg lżejsza w porównaniu z karoserią poprzedniego modelu.
Debiut z silnikami V6
Volkswagen będzie oferował w Europie nowego Touarega najpierw w wersjach wyposażonych w diesle V6 o mocy 231 KM oraz 286 KM. Potem na różne rynki dołączą benzynowy silnik V6 340 KM oraz turbodiesel V8 421 KM. W przygotowaniu na rynek chiński znajduje się wersja z nowym zespołem hybrydowym (moc systemowa 367 KM), dokładny termin wprowadzenia w Europie nie jest jeszcze znany.
Kontynuacja sukcesu?
Do tej pory łącznie na świecie sprzedano już niemal milion egzemplarzy największego SUV-a Volkswagena. Ciekawe, jak nowa odsłona tego modelu wpłynie na słupki sprzedażowe.
Źródło: PR Volkswagen Polska
Komentarze