Podczas tegorocznych Międzynarodowych Targów we Frankfurcie SEAT prezentuje nowy hybrydowy model w swojej gamie modelowej. Jest nim Tarraco FR PHEV, czyli hybrydowy SUV typu plug-in. Cupra natomiast, elektryczny koncept – Tavascan.

Od początku 2019 roku SEAT ogłosił dwa elektryczne modele – SEAT Mii electric i SEAT el-Born. Targi we Frankfurcie przyniósł Tarraco PHEV. CUPRA z kolei zaprezentowała swój pierwszy, w pełni elektryczny samochód koncepcyjny – Tavascan. Oznacza to, że SEAT ogłosił już cztery elektryczne modele z sześciu, które zamierza wprowadzić na rynek do 2021 roku.

Seat znajduje się obecnie w trendzie zwyżkowym. Od stycznia do sierpnia br. osiągnął najwyższą sprzedaż w historii, która w skali globalnej wzrosła o 7,2% przy całkowitej liczbie 411 600 sprzedanych samochodów.

Na tegorocznych targach możemy poszczycić się najlepszą w historii sprzedażą oraz wynikami finansowymi. Nasza pozycja pozwala nam na pełne zaangażowanie na rzecz rozwoju mobilności przyszłości. Kluczową rolę odgrywa w nim elektryfikacja oraz wdrażanie rozwiązań z zakresu mikromobilności – powiedział Luca de Meo, Prezes SEAT-a.

IAA Frankfurt

Tegoroczne targi we Frankfurcie upłynęły pod znakiem elektrycznych debiutów. Hiszpanie zaprezentowali całkowicie elektryczny koncept oraz hybrydowego SUV-a.

CUPRA Tavascan łączy w sobie sylwetkę czterodrzwiowego crossovera, praktyczność SUV-a, nowe technologie i elegancję sportowego coupe. Samochód został zaprojektowany z myślą o potrzebach rynku w pełni elektrycznych SUV-ów coupe, którego przewidywany wzrost osiągnie 15% rocznie. Przedstawiciele Cupry zapowiadają, że model produkcyjny nie odbiegnie znacząco od prezentowanego pierwowzoru.

SEAT Tarraco z napędem hybrydowym plug-in w topowej wersji wyposażenia FR. Elektryczny zasięg w tym dużym SUV-ie wynosi 50 km, a oficjalny cykl testów WLTP wykazał, że emisja CO2 utrzyma się na poziomie poniżej 50 g/km. Układ napędowy PHEV składa się z 1,4-litrowego silnika benzynowego TSI o mocy 110 kW/150 KM oraz silnika elektrycznego o mocy 85 kW/116 KM.

Przedsprzedaż Mii electric

Podczas IAA we Frankfurcie Seat ogłosił również, że przedsprzedaż zapowiadanego modelu Mii electric rozpocznie się już w połowie września. Miejskie auto w przystępnej cenie- tak będzie przebiegał rozwój mobilności elektrycznej w miastach. Z podobnego założenia wyszedł Smart, stawiając wyłącznie na napędy elektryczne. W Niemczech, gdzie odbywają się targi, pierwszym modelem elektrycznym Hiszpańskiej marki będzie można jeździć już od 145 euro miesięcznie bez wcześniejszej zaliczki w leasingu na 36 miesięcy lub za 16 300 euro przy uwzględnieniu dotacji. Mii electric będzie sprzedawany w 14 europejskich krajach. Na Polski rynek zawita w drugiej połowie przyszłego roku. Równolegle Seat wprowadza na rynek inteligentną ładowarkę przeznaczoną dla samochodów elektrycznych – tzw. Wallbox. Zakupu urządzenia będzie można dokonać wraz z pojazdem. Klienci będą mieli również możliwość zamówienia jego instalacji. Korzystanie z ładowarki Wallbox pozwoli zmniejszyć czas ładowania samochodu i zarządzać wszystkimi informacjami na telefonie komórkowym lub za pośrednictwem dedykowanej platformy internetowej.

Sportowa elektryfikacja

Sportowa Sportowa marka zapowiada także dalszy rozwój w ramach sportów motorowych. Nowym ambasadorem CUPRA został szwedzki kierowca wyścigowy – Mattias Ekström. Mattias odpowiedzialny będzie za strategię marki dotyczącą wyścigów samochodów elektrycznych oraz zostanie oficjalnym kierowcą CUPRY e-Racer. Przyszłe modele wyścigowe hiszpańskiej marki powstawać będą we współpracy ze szwedem. Wszystkie działania wpisują się w kolejne plany rozwoju Cupry.

Źródło: seatmedia

Komentarze