Zbliżające się targi motoryzacyjne w Genewie owocują wysypem nowości na rynku. Bawarczycy nie mogą zostać w tyle i wystawiają nowego zawodnika, który ma walczyć o klienta szukającego „uterenowionego” auta średniej wielkości. Nowe BMW X4 ma kontynuować sukces pierwszej generacji tego modelu.
BMW X4 – wygląd zewnętrzny
Zgodnie z panującą tendencją, nowe X4 urosło. Jest dłuższe o 81 mm, szersze o 37 mm. Na minus należy odnotować wysokość nadwozia, bo jest niższe o 3 mm względem poprzednika. Z drugiej strony jest to, ze względu na niższy środek ciężkości i pozytywny wpływ na prowadzenie. Jeśli chodzi o sam wygląd to rewolucji nie ma. Możemy raczej mówić o ewolucji w dobrym kierunku.
BMW X4 – wersje silnikowe
Nowe BMW X4, które zadebiutuje w Genewie będzie można kupić w aż dwóch wersja z symbolem M. Będzie to M40i i M40d. Oczywiście, poza mocnymi jednostkami, auto będzie doposażone w pakiet stylistyczny podkreślający jego sportowe nacechowanie. Ogółem, zamawiając nowe X4, będzie można wybrać jeden z sześciu silników. Będą trzy jednostki benzynowe i trzy jednostki wysokoprężne. Wspomniane motory będą dysponować mocą od 184 KM do 360 KM. Spalanie o jakim mówi producent to 5,4-9,0 litra na 100 kilometrów. Niemiecki producent nie żałował klientom w temacie napędu. Wszystkie X4 w standardzie będą miał napęd xDrive połączony z ośmiostopniowym automatem Steptronic.
BMW X4 – nowinki techniczne
Dzięki zastosowaniu technologii EfficientLightweight (czymkolwiek ta technologia jest), stworzono karoserię lżejszą od poprzedniej o 50 kg. BMW chwali się również bardzo opływowym nadwoziem względem konkurencyjnych modeli. Współczynnik oporu powietrza BMW X4 wynosi 0,30.
Producent z Monachium dba o bezpieczeństwo pasażerów. Na pokładzie nie zabraknie asystenta kierowania i pasa ruchu oraz ochrony przed kolizją boczną.
Samochód, który trafi do klienta może być wyposażony w funkcję BMW ConnectedDrive. Jest to kompleksowe skomunikowanie samochodu z cyfrowym środowiskiem klienta za pośrednictwem osobistego asystenta mobilności BMW Connected.
Źródło: BMW
Komentarze