Komfort resorowania to jedna z tych rzeczy, która na przestrzeni ostatniego stulecia zmieniła się diametralnie. Droga od kół żelaznych do aktywnych amortyzatorów była niezwykle długa, a jej dynamika zdecydowanie wzrosła w XXI wieku. Przykładem, który pokazuje skalę dynamiki zmian w przedmiocie układów zawieszenia, jest system IQ Drive DCC, który debiutuje w nowym Passacie.

Aktywne układy zawieszenia to systemy składające się nie tylko ze sprężyn amortyzatorów, tulei i stabilizatorów. To także odpowiednie czujniki oraz dane, które zbierane są podczas pracy zawieszenia. Ich dynamiczne przetworzenie skutkuje określonym skokiem amortyzatora, tłumieniem nierówności przez układ zawieszenia. Volkswagen idzie o krok dalej, mając doświadczenie zarówno w przedmiocie tworzenia aktywnych układów resorujących, jak również systemów odpowiedzialnych za zbieranie oraz dynamiczne przetwarzanie danych. Marka prezentuje nam system o nazwie IQ Drive DCC. IQ Drive to człon oznaczający zbiór rozwiązań inteligentnych, a DCC odnosi się do układu zawieszenia.

Decydują sekundy

Czas reakcji to jeden z czynników, który determinuje bezpieczeństwo jazdy. Doskonale wie o tym Volkswagen, który projektując swoje zawieszenie, postanowił uczynić je niezwykle aktywnym. W praktyce oznacza to, że DCC reaguje błyskawicznie w sposób inteligentny, czyli w oparciu o szereg zmiennych dobiera tłumienie pod konkretną nierówność. Producent Passata daje możliwość spersonalizowania tych ustawień, a co za tym idzie, auto będzie reagować w sposób, który określi konkretny kierowca zasiadający za kierownicą. Rzec można: auto indywidualne.

Na pstryknięcie palca

IQ Drive DCC to możliwość dynamicznego dopasowywania twardości, responsywności układu zawieszenia. Bazowo dostępne są trzy tryby: comfort, normal oraz sport. Parametry w każdym z tych trybów mogą być regulowane, więc można je dostosować do swoich potrzeb. Tryb comfort to wysoka jakość tłumienia i precyzyjne prowadzenie. Auto prowadzi się pewnie, dbając o komfort kierowcy oraz pasażerów. W trybie sport auto jest bezpośrednie, pewne i prowadzi się w sposób, który można określić wyczynowym. Jeśli do tego dołożymy wyposażenie, segment oraz przestrzeń, możemy otrzymać auto idealne.

źródło: materiały prasowe Volkswagena

Passat B8 IQ Drive ACC, czyli tempomat aktywny po nowemu

Komentarze