Jeep uzupełnia gamę modelową o pick-upa – Gladiatora. Amerykanie będą mogli nabyć auto pod koniec przyszłego roku. Na Starym Kontynencie zawita dopiero w 2020 roku.

Jeep Wrangler czwartej generacji doczekał się rodzeństwa w postaci nowego pick-upa Gladiatora. Auto zaprezentowano podczas ostatnich Los Angeles Motor Show.

„Lata odwiedzin w Jeep Mopar Easter Safari sprawiły, że fani, właściciele i społeczność podeszli do mnie, mówiąc, że naprawdę chcą nowego pick-upa Jeepa. Dlatego Gladiator był dla mnie priorytetowym projektem” – Mark Allen, szef projektu Jeepa

Gladiator dostępny będzie wyłącznie jako pick-up z podwójną kabiną. Auto podobnie jak Wrangler zbudowane jest w oparciu o ramę wykonaną z wytrzymałych lekkich stali i aluminium. Mimo podobnej budowy rozstaw osi jest o 493 mm większy niż we Wranglerze, tak aby wygospodarować solidną przestrzeń ładunkową. Ogólnie rzecz biorąc, jest o 787 mm dłuższy niż czterodrzwiowy Wrangler. Producent zaprezentował zarówno twarde, jak i miękkie topowe warianty.

Z zewnątrz to oczywiście tradycyjny Wrangler, z kilkoma unikalnymi zmianami. Na przykład szczeliny z kratkami z przodu są nieco szersze, aby umożliwić większy przepływ powietrza, a sam przedni pas jest nieco cofnięty.

Producent przewiduje sprzedaż auta w wariantach: Sport, Sport S, Overland i w bardziej wytrzymałej Rubicon. Wersje Overland i Rubicon standardowo wyposażone są w reflektory LED i światła przeciwmgielne.

Wnętrze całkowicie przejęte zostało od Wranglera, wraz ze standardowym 5-calowym ekranem dotykowym. Opcjonalnie można zamówić również jednostkę 7,0 lub 8,4 cala. Za dwoma przednimi siedzeniami znajdziemy więcej miejsca na nogi niż w ikonie. Tylną kanapę można złożyć, uzyskując płaską przestrzeń ładunkową.

Jeep ujawnił dwa silniki przeznaczone na rynek amerykański. Od premiery auto dostępne będzie wyłącznie z benzynowym 3,6-litrowym silnikiem V6 o mocy 285 KMmomencie obrotowym 353 Nm. Sześciobiegowa manualna skrzynia biegów jest standardem. Na liście wyposażenia opcjonalnego znajdzie się również ośmiobiegowa skrzynia automatyczna. Od 2020 roku oferowany będzie również 3,0-litrowy diesel o pojemności 260 KM, wyposażony w ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów.

„To były dwa lata pracy dla nas. Osoby zaangażowane w projekt naprawdę włożyły w to swoją duszę” – John Mrozowski, dyrektor wykonawczy Gladiatora

Ten sam układ Command-Trac 4×4, co zastosowany we Wranglerze, jest stosowany w modelach Sport i Overland. Bardziej odporny system Rock-Trak wyposażony w niskopoziomowy napęd „4LO” Jeepa i mechanizm różnicowy z możliwością blokowania przeznaczono dla wersji Rubicon.

Modele w wersji Rubicon standardowo wyposażone są w 33-calowe opony terenowe. Jeep deklaruje, że nowy Gladiator może brodzić w wodzie o głębokości 762 mm, a ciężar holowanego ładunku może wynosić ponad 3 tony. Ładowność przestrzeni ładunkowej wynosi 726 kg.

Produkcja Gladiatora rozpocznie się w pierwszej połowie 2019 roku w fabryce Jeepa w Ohio. Jeep planuje sprzedawać nowego pick-upa na rynkach Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki dopiero od 2020 roku. Nie wiemy natomiast, czy Jeep Gladiator zagości na Polskim rynku.

 

Źródło: autoexpress

Zobacz również :

Jeep Renegade MY2019 zaprezentowany, co się zmieniło?

Komentarze