Jeep Renegade to wprowadzony na rynek w 2014 roku SUV segmentu B, był pierwszym modelem amerykańskiej marki wyprodukowanym poza USA. Jeep Renegade produkowany jest w Melfi we Włoszech. Najmniejszy z Jeepów charakteryzuje się bardzo dobrymi właściwościami terenowymi. Fuzja Chryslera z Fiatem wyszła Jeepowi na dobre i sprawiła, że dzisiejsze modele tej marki są samochodami dużo bardziej dopracowanymi, bazują na nowoczesnych silnikach, a jednocześnie nie utraciły rodowodu.

Facelifting…

Zmiany, które zaszły w nowym Renegade, to głównie odświeżony pas przedni oraz nowa paleta silników. Odświeżony został grill przypominający ten z Wranglera, zastosowane zostały reflektory przednie w technologii full LED, oraz nowe światła przeciwmgielne, relingi dachowe są czarne w wersjach Longitude, Limited i Trailhawk. Z tyłu natomiast znajdują się nowe światła tylne w technologii LED, dostępne w wersji Limited i Trailhawk. Nowy wygląd nadwozia dopełniają nowe wzory felg, Renegade MY2019 oferuje siedem różnych opcji kół w tym 16”, 17”, 18” i 19” – te ostatnie, wprowadzone po raz pierwszy i dostępne wyłącznie w wersji Limited.

Wnętrze

We wnętrzu Renegade MY2019, pojawiła się odświeżona deska rozdzielcza, w którą wkomponowano dotykowy wyświetlacz systemu multimedialnego oraz nowe sterowanie klimatyzacją, notabene te przeniesione zostały z większego Compassa. Dostępne są ekrany o przekątnej 5,7 oraz 8,4 cala.

A pod maską, silniki z polskiej fabryki 🙂

Tutaj zaszły największe zmiany, bowiem Jeep Renegade MY2019 jest wyposażony w innowacyjne silniki Turbo, które produkuje fabryka FCA Powertrain Poland w Bielsku-Białej. Dostępne są dwie opcje benzynowe MultiAir III w trzech wariantach mocy oraz dwa diesle MultiJet II, również w trzech wariantach mocy.

– Bazowy, benzynowy silnik trzycylindrowy 1.0 Turbo o mocy 120 KM i 190 Nm momentu obrotowego, moc przenoszona jest na koła przednie za pośrednictwem 6 biegowej manualnej skrzyni biegów.

– Większy benzynowy czterocylindrowy silnik 1.3 Turbo o mocy 150 KM lub 180 KM, obydwa dysponują 270 Nm momentu obrotowego. Pierwszy 150 konny oferuje napęd na przednie koła, przenoszony za pośrednictwem 6 biegowej manualnej skrzyni lub 6 stopniowej dwusprzęgłowej skrzyni automatycznej, mocniejsza 180 konna odmiana występuje tylko z napędem 4×4 oraz 9 stopniowym „automatem”.

Ofertę silników uzupełniają silniki wysokoprężne:

1.6 MultiJet II o mocy 120 KM, ma napęd tylko na przód, skrzynię manualną 6-biegową lub dwusprzęgłową automatyczną, również 6-biegową.

2.0 MultiJet II o mocy 140 KM lub 170 KM. 140 konna wersja ma napęd tylko na przód i skrzynie manualną lub automatyczną dwusprzęgłową, mocniejsza wersja będzie mogła mieć napęd na cztery koła, oraz seryjnie 9 stopniowy „automat”.

Jedyną zmianą w silnikach wysokoprężnych po faceliftingu, jest dodanie katalizatora SCR (Selective Catalytic Reduction). Wszystkie silniki są zgodne z normą Euro 6/D.

Od kiedy w sprzedaży?

W Europie sprzedaż odświeżonego Jeepa Renegade MY2019 rozpocznie się we wrześniu 2018 roku. Kompletna gama oferuje cztery poziomy wyposażenia – Sport, Longitude, Limited i Trailhawk.

 

Źródło: jeeppress-europe.pl

Komentarze