Mazda Motor Corporation poinformowała, że 15 maja 2018 roku łączna liczba wyprodukowanych aut w Japonii od początku istnienia firmy osiągnęła próg 50 mln masowo wyprodukowanych pojazdów. Próg ten został osiągnięty w 86 lat i siedem miesięcy od czasu zbudowania przez Mazdę pierwszego auta. Był nim dostawczy trójkołowiec, który powstał w październiku 1931 roku.

Mazda zaczęła robić samochody 86 lat temu, a teraz wielkość naszej łącznej produkcji aut w Japonii osiągnęła próg 50 mln egz. Nawet, gdyby produkować milion pojazdów rocznie, dojście do takiego poziomu zajęłoby 50 lat, co uzmysławia nam, jak długą historię ma już za sobą Mazda” – powiedział Dyrektor generalny Mazdy Masamichi Kogai. „W swoim dalszym rozwoju Mazda zamierza nadal budować silną markę poprzez szereg zróżnicowanych inicjatyw. Nasze zakłady w Hofu i w Hiroszimie będą się rozwijały i pełniły rolę fabryk macierzystych, sprawnie przekazując swoje technologie i kompetencje do naszych zakładów zlokalizowanych na innych kontynentach. Zależy mi na tym, abyśmy poprzez wspólną pracę i starania zapewnili, że zakłady te będą nadal reprezentowały ducha technicznej śmiałości, który przenika dumną japońską historię Monotsukuri.”

W bieżącym roku finansowym Mazda zamierza sprzedać przeszło 1,66 mln samochodów. Jest to zarazem ostatni rok realizacji jej średnioterminowego planu biznesowego Reformy Strukturalnej, Etap 2. Do roku finansowego kończącego się w marcu 2024, Mazda planuje wdrożyć globalny system produkcji, który pozwoli na produkcję aż dwóch milionów sztuk samochodów rocznie. Masowa produkcja samochodów wyposażonych w nowoczesną stylistykę i nowe rozwiązania technologiczne następnej generacji ma się rozpocząć w roku 2019. Właśnie wtedy na rynku ma zadebiutować najnowsza technologia napędu Skyactive-X. Co zyskamy dzięki nowej technologii? Mazda obiecuje, że spalanie jednostki z tą technologią może być niższe nawet o 30 proc. w stosunku do porównywalnych silników spalinowych, a jednocześnie moment obrotowy będzie większy. Firma zamierza dalej powiększać swoje zdolności produkcyjne oraz dbać o to, aby produkty japońskiego producenta trafiały w ręce klientów w możliwie najkrótszym czasie. Producent nie ustaje w podejmowaniu wszelkich starań, by wzbogacać życie ludzi dbając o emocjonujące detale, oferując wysokiej jakości coraz to nowsze samochody, z którymi klienci nawiązują swego rodzaju więź.

Źródło: Mazda