Nowa odsłona Mercedesa Klasy B zadebiutuje już w tym tygodniu podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu.

Mercedes pomimo spadku sprzedaży aut z segmentu miniwanów, wychodzi naprzeciw zmieniającym się rynkowym trendom z nową wersją Klasy B. Auto ma zostać zaprezentowane już w tym tygodniu podczas trwającego Salonu Samochodowego w Paryżu. Dostępny w internecie krótki zwiastun filmowy podpowiada, jak samochód będzie wyglądał. Nowa klasa B ma wejść na rynek na początku przyszłego roku.

Większa klasa B będzie nawiązywać do stylistyki nowego kompaktu klasy A, uzyska równie ostry przedni koniec, z szeroką atrapą chłodnicy i pochylonymi reflektorami. Oglądając zwiastun filmowy widzimy samochód z profilu, odsłaniający konwencjonalny kształt MPV. Prawdopodobnie auto będzie dłuższe, szersze i wyższe niż wcześniej, z dłuższym rozstawem osi przekładającym się na bardziej przestronne wnętrze.

Również w kabinie nie zabraknie inspiracji nową Klasy A. Minivan Mercedesa otrzyma w pełni cyfrowy kokpit z najnowszym systemem multimedialnym MBUX i oprogramowaniem rozpoznawania głosu „Hey Mercedes”. Kratki wylotu w stylu turbiny, ambientowe oświetlenie kabiny również w stylu hatchbacka klasy A. Z niecierpliwością czekamy również na informacje o pojemności bagażnika oraz możliwości aranżacji wnętrza.

Członek zarządu Mercedesa ds. Sprzedaży i marketingu, Britta Seeger, zapytany o przyszłość aut z segmentu MPV powiedział: „Mamy klasę B i będziemy ją kontynuować. Absolutnie. Czy mamy wątpliwości, że nie powinniśmy tego robić? Nie. Coraz większa liczba konkurentów w tym segmencie, pokazuje, że wciąż jest to segment, który warto rozwijać. „

Co pod maską? Inżynierowie Mercedesa już teraz deklarują możliwość zastosowania hybrydowej technologii plug-in w tym modelu. Do gamy prawdopodobnie dołączą również nowe silniki benzynowe i wysokoprężne. Podobnie jak w przypadku obecnego modelu, będzie tylko pięć miejsc.

Najbardziej oczywistym rywalem Klasy B jest BMW serii 2 Active Tourer. Obecnie Bawarczycy sprzedają około 100 000 egzemplarzy rocznie i model ten postrzegany jest jako lider segmentu premium MPV. Co ciekawe, dane analityczne BMW sugerują, że około cztery na pięć osób, które kupują nową serię 2, pierwszy raz kupują auto tej marki.

Zachęceni zwiastunem z niecierpliwością oczekujemy premiery auta. Zaangażowanie BMW i Mercedesa może być odzwierciedleniem faktu, że pojazdy MPV wydają się być względnie łatwymi pojazdami do przystosowania się do elektryfikacji. Również praktyczny charakter może pomóc odegrać istotną rolę na rosnącym rynku carsharingu w niektórych krajach.

 

Źródło: autoexpress.co.uk

Zobacz również :

[TEST] Mercedes E350e – limuzyna spalająca 2.5 l benzyny na każde 100 km?

Komentarze