Pierwsze spojrzenie na nową mazdę 3 ujawnia ogromne podobieństwo do ubiegłorocznej kai concept (fot. poniżej). Przed nami pierwsze szpiegowskie zdjęcia zrobione niecałe dwa tygodnie przed oficjalną premierą podczas tegorocznego salonu samochodowego w Los Angeles.

Pierwsze spojrzenie na najnowszego rywala volkswagena golfa ujawnia, że będzie on bardzo podobny do koncepcji kai, zaprezentowanej  podczas zeszłorocznego Tokyo Motor Show. Kolejna „trójka” to najnowsza ewolucja charakterystycznego języka projektowania „Kodo” Mazdy. Nowy model wyróżnia się pokaźnym słupkiem C i gładko zaokrągloną tylną częścią auta. Charakterystyczne są także maska, wąskie reflektory i tylne światła. Poza ostrą stylistyką kolejnym ważnym punktem dla Mazdy ma być poprawa jakości. Japończycy chcieliby przenieść hatchbacka na wyższy poziom, tak aby zbliżyć się do rywali premium, takich jak audi A3 i mercedes klasy A.

Model czwartej generacji wejdzie do sprzedaży na początku 2019 roku. Producent deklaruje wprowadzenie nowej technologii silników benzynowych, która może ostatecznie zakończyć erę silników diesla w samochodach Mazdy.

W zeszłym roku na pokazie w Tokio były Dyrektor ds. Projektowania Mazdy Europe, Kevin Rice, powiedział, że koncepcja auta została napisana z myślą o technologiach produkcyjnych.

Mazda 3 będzie również pierwszym modelem produkcyjnym opartym na całkowicie nowej platformie SkyActiv Vehicle Architecture. Zgodnie z koncepcją idealnego połączenia kierowcy z autem nowa architektura ma wspierać niską, sportową pozycję siedzącą. Jednak prawdziwą ciekawostką nowej platformy jest najnowsza technologia silnikowa.

Mazda przywiązuje nadzieje do zmniejszenia spalania w nowym silniku benzynowym SkyActiv-X. Silnik ten wyposażono w to, co firma nazywa Spark Controlled Compression Ignition, czyli zapłon samoczynny sprężonej mieszanki sterowany świecą. Metody tej nie stosowano nigdy wcześniej. Mówiąc prościej, system SCCI oznacza, że ​​jednostki SkyActiv-X mogą działać w dwóch stanach. Silnik zasilany jest benzyną, a pracuje bardzo podobnie do diesla. Świece zapłonowe mogą pracować tak, jak podczas spalania w zwykłym silniku benzynowym, ale również mogą być płynnie przełączane na zapłon samoczynny, tak jak w jednostkach wysokoprężnych, wykorzystując świece zapłonowe jako czynnik kontrolny do stałego spalania.

Mazda twierdzi, że benzynowe jednostki SkyActiv-X osiągną wydajność podobną do jednostek wysokoprężnych przy ekonomicznym zużyciu paliwa, ponieważ silnik może pracować na uboższej mieszance paliwowo-powietrznej. Z informacji prasowych wynika, że Mazda dąży do uzyskania 187 koni mechanicznych i 230 Nm momentu obrotowego z doładowanego 2,0-litrowego silnika benzynowego SkyActiv-X.

W nowej „trójce” oferowane będą również inne silniki, takie jak tańszy, podstawowy silnik benzynowy SkyActiv-G oraz silnik diesla SkyActiv-D. Ostatnia jednostka ma jednak zostać powoli wycofywana z oferty nowych modeli.

Mazda 3 oficjalnie zadebiutuje podczas salonu samochodowego w Los Angeles, natomiast w sprzedaży pojawi się w pierwszej połowie 2019 roku.

 

Źródło: autoexpress

Zobacz również:

Mazda: hybryda z silnikiem Wankla i LPG już w 2020 roku!

Komentarze