Generalny importer w Polsce ujawnił informacje dotyczące cen i wyposażenia nowego modelu Mazda 3. W podstawowej wersji wyposażenia japoński hatchback będzie do kupienia w cenie zaczynającej się od prawie 95 tysięcy złotych. Co otrzymamy w standardzie?

Przedsprzedaż samochodów z nadwoziem hatchback właśnie się rozpoczyna. Pierwsi klienci odbiorą swój egzemplarz w marcu przyszłego roku. Cennik nowej mazdy 3, zależnie od wyposażenia, zaczyna się od 95 tysięcy, a kończy na prawie 150 tysiącach złotych. Podstawowa wersja z silnikiem 2,0 SKYACTIV-G to wydatek minimum 94 900 zł. To całkiem sporo, biorąc pod uwagę, że poprzednią generację można było nabyć już za 68 900 zł. Japończycy chcieliby przeskoczyć jeden poziom i bezpośrednio konkurować w klasie kompakt premium. Cena odpowiada niemieckiej trójce: mercedesowi klasie A (ceny od 97 600 zł), BMW serii 1 (112 200 zł) oraz audi A3 (112 400 zł).

Nowa trójka to najnowsza ewolucja charakterystycznego języka projektowania „Kodo” Mazdy. Nowy model wyróżnia się pokaźnym słupkiem C i gładko zaokrągloną tylną częścią auta. Charakterystyczne są także: maska, wąskie reflektory i tylne światła. Poza ostrą stylistyką, kolejnym ważnym punktem dla producenta jest znacząca poprawa jakości wykończenia. Nowa trójka jest również pierwszym modelem produkcyjnym opartym na całkowicie nowej platformie SkyActiv Vehicle Architecture. Zgodnie z koncepcją idealnego połączenia kierowcy z autem nowa architektura ma wspierać niską, sportową pozycję siedzącą. Jednak prawdziwą ciekawostką nowej platformy jest najnowsza technologia silnikowa.

Na polskim rynku mazda 3 oferowana będzie z dwiema jednostkami napędowymi.

2.0 SKYACTIV-G – silnik benzynowy o mocy 122 KM

Jednostka 2.0 Skyactiv-G posiada m.in. system dezaktywacji cylindrów, zmodyfikowane porty dolotowe oraz dzielony układ wtrysku paliwa. Dodatkowo silnik współpracuje z technologią M-Hybrid (miękka hybryda). Dzięki tej technologii możliwe jest obniżenie zużycia paliwa, wykorzystując energię odzyskaną podczas hamowania do zasilania pokładowego sprzętu elektrycznego.

2.0 SKYACTIV-X – silnik benzynowy nowego typu o mocy 181 KM

Silnik ten wyposażono w to, co firma nazywa Spark Controlled Compression Ignition, czyli zapłon samoczynny sprężonej mieszanki sterowany świecą. Metody tej nie stosowano nigdy wcześniej. Mówiąc prościej, system SCCI oznacza, że ​​jednostki SkyActiv-X mogą działać w dwóch stanach. Silnik zasilany jest benzyną, a pracuje bardzo podobnie do diesla. Świece zapłonowe mogą pracować tak samo, jak podczas spalania w zwykłym silniku benzynowym. Również mogą być płynnie przełączane na zapłon samoczynny jak w jednostkach wysokoprężnych, wykorzystując świece zapłonowe jako czynnik kontrolny do stałego spalania.

Kolejną nowością w ofercie mazdy 3 jest napęd na wszystkie koła i-Activ AWD, występuje tylko i wyłącznie z nadwoziem typu hatchback.

Polski cennik nowej mazdy 3

Ceny wersji wyposażenia kai

Hatchback i sedan

  • 2.0 SKYACTIV-G 122 KM 6MT – 94 900 zł
  • 2.0 SKYACTIV-G 122 KM 6AT – 102 900 zł
  • 2.0 SKYACTIV-X 181 KM 6MT – 112 900 zł
  • 2.0 SKYACTIV-X 181 KM 6AT – 120 900 zł

Hatchback

  • 2.0 SKYACTIV-X 181 KM 6MT AWD – 122 900 zł
  • 2.0 SKYACTIV-X 181 KM 6AT AWD – 130 900 zł

Ceny wyposażenia wersji kanjo

Hatchback i sedan

  • 2.0 SKYACTIV-G 122 KM 6MT – 99 900 zł
  • 2.0 SKYACTIV-G 122 KM 6AT – 107 900 zł
  • 2.0 SKYACTIV-X 181 KM 6MT – 117 900 zł
  • 2.0 SKYACTIV-X 181 KM 6AT – 125 900 zł

Hatchback

  • 2.0 SKYACTIV-X 181 KM 6MT AWD – 127 900 zł
  • 2.0 SKYACTIV-X 181 KM 6AT AWD – 135 900 zł

Ceny wersji wyposażenia hikari

Hatchback i sedan

  • 2.0 SKYACTIV-G 122 KM 6MT – 109 900 zł
  • 2.0 SKYACTIV-G 122 KM 6AT – 117 900 zł
  • 2.0 SKYACTIV-X 181 KM 6MT – 123 900 zł
  • 2.0 SKYACTIV-X 181 KM 6AT – 131 900 zł

Hatchback

  • 2.0 SKYACTIV-X 181 KM 6MT AWD – 133 900 zł
  • 2.0 SKYACTIV-X 181 KM 6AT AWD – 141 900 zł

Ceny wersji wyposażenia enso

Hatchback i sedan

  • 2.0 SKYACTIV-X 181 KM 6MT – 130 900 zł
  • 2.0 SKYACTIV-X 181 KM 6AT – 138 900 zł

Hatchback

  • 2.0 SKYACTIV-X 181 KM 6MT AWD – 140 900 zł
  • 2.0 SKYACTIV-X 181 KM 6AT AWD – 148 900 zł

Kai, kanjo, hikari, enso – czym się różnią?

KAI

  • zaawansowany system zwiększania przyczepności pojazdu (G-Vectoring Control+)
  • elektromechaniczny hamulec postojowy z funkcją Autohold
  • układ wspomagający ruszanie na wzniesieniu (HLA)
  • przednie i boczne poduszki powietrzne + kurtyny powietrzne + poduszka kolanowa dla kierowcy
  • system monitorowania ciśnienia w ogumieniu (TPMS)
  • system monitorowania martwego pola (BSM)
  • system monitorujący ruch poprzeczny przy cofaniu (RCTA)
  • system e-Call
  • system wykrywający znużenie kierowcy (Driver Alert)
  • inteligentne wspomaganie hamowania (SBS)
  • adaptacyjny układ utrzymywania stałej prędkości (aktywny tempomat – MRCC)
  • system automatycznego przełączania świateł drogowych na mijania (HBC)
  • system wspomagający hamowanie (SCBS)
  • system rozpoznający znaki ograniczenia prędkości (TSR)
  • system wspomagający utrzymanie pojazdu w pasie ruchu (LAS)
  • czujnik deszczu i zmierzchu (inteligentne wycieraczki i automatyczne światła mijania)
  • czujniki parkowania tylne
  • immobilizer fabryczny
  • alarm antywłamaniowy
  • klimatyzacja manualna
  • tapicerka materiałowa standard w kolorze czarnym
  • czarna podsufitka (hatchback) / grafitowa podsufitka (sedan)
  • centralny podłokietnik dla kierowcy i pasażera
  • przycisk do uruchamiania silnika
  • centralny zamek
  • elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne
  • skórzana kierownica i gałka dźwigni zmiany biegów
  • łopatki do zmiany biegów (skrzynia automatyczna) (SKYACTIV-X)
  • lusterko wewnętrzne elektrochromatyczne (bezramkowe) (SKYACTIV-X)
  • lusterka w osłonach przeciwsłonecznych z podświetleniem
  • kolorowy wyświetlacz head-up na przedniej szybie oraz cyfrowe zegary (7″)
  • multimedialny system rozrywki i łączności MZD Connect (z ekranem 8,8″)
  • system nawigacji Mazda oraz Apple Carplay & Android Auto
  • ergonomiczny system sterowania HMI (pokrętło wielofunkcyjne)
  • system audio z radiem FM, radiem cyfrowym (DAB) i portem USB/MP3 (8 głośników)
  • zestaw głośnomówiący Bluetooth®
  • koła 205/60/R16 na felgach aluminiowych Silver (16″) (hatchback i sedan z silnikiem SKYACTIV-G)
  • koła 215/45/R18 na felgach aluminiowych Grey (18″) (hatchback z silnikiem SKYACTIV-X)
  • koła 215/45/R18 na felgach aluminiowych Silver (18″) (sedan z silnikiem SKYACTIV-X)
  • przednie reflektory diodowe (LED) oraz światła do jazdy dziennej diodowe (DRL LED)
  • przednie matrycowe reflektory diodowe (LED) z systemem oświetlenia adaptacyjnego (ALH) (SKYACTIV-X)
  • tylne światła diodowe (LED)
  • spryskiwacze reflektorów przednich
  • spryskiwacze zintegrowane z wycieraczką przedniej szyby
  • lusterka boczne podgrzewane, sterowane i składane elektrycznie
  • przyciemniane tylne szyby (SKYACTIV-X)

KANJO

Wyposażenie kai plus m.in. klimatyzacja automatyczna (dwustrefowa), czujniki parkowania z przodu, kamera cofania oraz bezkluczykowy system dostępu i funkcja podgrzewania foteli przednich oraz kierownicy.

HIKARI

Wyposażenie kanjo i dodatkowo m.in. matrycowe reflektory LED z funkcją oświetlania adaptacyjnego, nagłośnienie Bose/zestaw dwunastu głośników, system kamer generujących widok 360° oraz przyciemniane szyby tylne.

ENSO

Wyposażenie hikari i dodatkowo m.in. tapicerka skórzana, fotel kierowcy regulowany elektrycznie z pamięcią ustawień oraz z regulacją położenia odcinka lędźwiowego.

 

źródło: Samar

Nowa Mazda 3 – japońska piękność w Mieście Aniołów

Komentarze