Modele Škody oznaczone logotypem vRS charakteryzują się mocnymi silnikami, imponującymi osiągami oraz agresywnie zaprojektowanym pakietem zderzaków. To wszystko nie pozwala pomylić Škody vRS ze zwykłymi odmianami modeli Škody.
Obok topowej Octavi vRS, pojawi się napompowany Kodiaq, który ma być wyposażony w podwójnie doładowany silnik diesla o mocy 237 KM pozwalający na wykrzesanie 369 NM. Jest to ta sama 2 litrowa jednostka napędowa, którą możemy znaleźć w VW Tiguanie. Technologiczny brat bliźniak Škody wyposażony w ten silnik osiąga pierwszą setkę w 6,5 sekundy. Prędkość maksymalna Tiguana, jak i Kodiaqa vRS to 228 km/h, dzięki takim osiągom SUV-y z koncernu VAG mogą konkurować na przykład z Focusem ST.

Škoda zapowiedziała również, że w 2020 roku nowy silnik diesla bi-turbo trafi również do odświeżonego modelu Octavi vRS. Według zapewnień z ich strony, diesle w sportowych odmianach Škody cieszą się dużo większym zainteresowaniem niż ich benzynowe odmiany. Ale to nie koniec zmian, nowej jednostce napędowej będzie towarzyszyć odświeżone logo vRS – literka „v” będzie czerwona natomiast przed „RS” ma pojawić się pasek. Kodiaqa będziemy mogli doposażyć w napęd 4×4 znany z wcześniejszych wersji najmocniejszej Octavii.

Warto zaznaczyć, że nowy sportowy model od Škody ustanowił na Nurburgringu całkiem niezły czas w klasie 7 osobowych SUV-ów, przejazd zajął mu 9:29,84. Za kierownicą siedziała Sabine Schmitz, która jest kierowcą testowym na legendarnym niemieckim torze wyścigowym. Kodiaq był tylko o niecałe 2 minuty wolniejszy od aktualnego rekordzisty, czyli Alfy Romeo Stelvio Quadrifoglio.

Od wcześniej wspomnianego technologicznego brata, Škoda zapożyczy również Dynamic Chassis Control. Czyli system aktywnego zawieszenia, który został opracowany przez inżynierów VW. Pozwoli to na dobór charakterystyki zawieszenia i układu kierowniczego względem warunków panujących na drodze czy po prostu wedle upodobań kierowcy. Póki co nie wiadomo jednak czy do znanych nam już trybów Comfort, Eco, Sport oraz Normal dołączy specjalne ustawienie do jazdy w cięższym terenie.

Bernhard Maier, szef Škody potwierdził, że jeszcze w tym roku Kodiaq vRS trafi do sprzedaży. Oprócz tego, zapowiedział możliwość rozbudowy rodziny vRS o kolejne usportowione modele. Nieoficjalnie mówi się o wielkim powrocie Fabi vRS wyposażonej w hybrydowy silnik.

 

Źródło: https://www.autocar.co.uk/

Komentarze